کجی آلت مردان
peyronie

کجی آلت مردان

به انحراف آلت تناسلی به جهات مختلف در آقایان کوردی گفته میشود که در صورتیکه میزان انحراف آلت بیش از 30 درجه باشد میتواند موقع نزدیکی برای طرفین مشکل ایجاد کند.

علت ایجاد کوردی چیست؟

• نقص مادرزادی: برخی از بیماران به علت نقص مادرزادی که باعث رشد نامناسب مجرای ادراری میشود دچار کوردی میشوند
  • عمل های جراحی روی آلت: هرگونه عمل جراحی روی آلت شامل ختنه نامناسب. عمل های جراحی روی مجرا
  • سابقه آسیب به آلت تناسلی مانند سابقه شکستگی آلت
  • پلاک پیرونی: شایعترین علت ایجاد کوردی درآقایان میباشد

پلاک پیرونی چیست؟

بیماری است که بدنبال آسیب های خفیف اما مداوم به آلت تناسلی برای مثال حین نزدیکی ایجاد میشود و بدنبال این آسیبها پلاکهایی روی آلت ایجاد میشود که قابل لمس هستند.شیوع این بیماری بین 10-3% گزارش شده است. این پلاکها در مراحل ابتدایی دردناک هستند و اگر در این مرحله درمان مناسب انجام نگیرد این پلاکها قوام بسیار سفتی پیدا میکنند و باعث ایجاد انحراف آلت میشوند.

روشهای درمان کوردی چیست؟

تمام بیماران مبتلا به کوردی نیاز به درمان ندارند و درمان برای بیمارانی توصیه میشود که میزان انحراف آلت بیش از 30 درجه باشد و این انحراف برای بیمار وشریک جنسی وی حین نزدیکی مشکل ایجاد کند.

بسته به عامل ایجاد کننده کوردی  و شدت آن روشهای مختلفی برای درمان وجود دارد.

درصورتیکه نقص مادرزادی عامل بیماری باشد ومیزان انحراف زیاد باشد معمولا نیاز به چندین مرحله عمل جهت اصلاح آن داریم.

مواردی که بدنبال آسیب و عمل جراحی آلت ایجاد شده باشد نیاز به درمان جراحی دارد.

اگر پلاک پیرونی عامل کوردی باشد:

در مراحل اولیه که پلاکها دردناک هستند

• درمان دارویی خوراکی
  • درمان دارویی تزریقی داخل پلاک
  • استفاده از Penile traction
  • درمان با استفاده از شوک ویو

در مراحل پیشرفته که پلاک کاملا سفت شده است درمان های دارویی موثر نمیباشد و درمان های جراحی شامل برداشتن پلاکها.اصلاح کوردی با استفاده از بخیه زدن(Plication) و تعبیه پروتز مطرح میشوند.

عوارض درمانهای جراحی بخصوص روش Plication چیست؟

• کوتاه شدن طول آلت
  • احتمال عود انحراف آلت